Les informacions publicades sobre les anomenades pràctiques segregadores als centres d’educació secundària i la correlació que es planteja, d’acord amb l’últim informe de la Fundació Bofill, entre aquestes pràctiques i els resultats educatius dels alumnes, donen una visió fragmentada i parcial de la realitat dels nostres centres educatius.
El Departament d'Educació impulsa l'autonomia en les decisions dels centres educatius en funció dels contextos i de les seves característiques específiques. Les millors respostes que es poden donar a la creixent diversitat de l’alumnat són les fórmules organitzatives flexibles i, sobretot, els aspectes metodològics, l’atenció a les famílies i el seguiment personalitzat.
Les claus de l'èxit educatiu es fonamenten en les maneres de treballar a l'aula, les expectatives que es tenen sobre tot l'alumnat i l'actuació coherent i coordinada de tots els agents educatius d'un territori. Aquest és el gran repte.
Per llegir tot tot el document cliqueu: La diversitat es gestiona des de la diversitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada