dimarts, 11 de novembre de 2008

La diversitat es gestiona des de la diversitat

Amb aquest anunciat el Departament d'Educació fa les seves consideracions al voltant del darrer informe de la Fundació Bofill.

Les informacions publicades sobre les anomenades pràctiques segregadores als centres d’educació secundària i la correlació que es planteja, d’acord amb l’últim informe de la Fundació Bofill, entre aquestes pràctiques i els resultats educatius dels alumnes, donen una visió fragmentada i parcial de la realitat dels nostres centres educatius.

El Departament d'Educació impulsa l'autonomia en les decisions dels centres educatius en funció dels contextos i de les seves característiques específiques. Les millors respostes que es poden donar a la creixent diversitat de l’alumnat són les fórmules organitzatives flexibles i, sobretot, els aspectes metodològics, l’atenció a les famílies i el seguiment personalitzat.

Les claus de l'èxit educatiu es fonamenten en les maneres de treballar a l'aula, les expectatives que es tenen sobre tot l'alumnat i l'actuació coherent i coordinada de tots els agents educatius d'un territori. Aquest és el gran repte.
Per llegir tot tot el document cliqueu: La diversitat es gestiona des de la diversitat.