diumenge, 9 de novembre de 2008

Més del 85% dels professors creu que el reconeixement social de la seva professió ha empitjorat, segons un estudi

MADRID, 6 Nov. (EUROPA PRESS) -

Més del 85 per cent del professorat considera que el reconeixement i prestigi de seva professió ha empitjorat, segons l'estudi 'Suport social a la professió docent' presentat avui per la Confederació de Pares i Mares d'Alumnes (COPAFAPA), que analitza, a més, les condicions laborals i la formació d'aquest col·lectiu.

Aquest treball realitzat mitjançant entrevistes a professors, pares i alumnes, reflecteix que els docents tenen de si mateixos una visió més crítica que la sostinguda per la societat, i, per això, el 54 per cent demana que es recolzi la seva autoritat en els conflictes escolars i s'aclareixin les funcions de la família (40%).

En aquest sentit, la gran majoria (71,2%) dels professors assenyala els "continus" canvis legislatius, com un dels principals factors que incideixen més negativament en el seu prestigi social, seguit de la "promoció automàtica" de l'alumnat (48,6%) i les faltes de respecte al professorat aparegudes en els mitjans de comunicació (31%). Així mateix, encara que amb menys suport, els entrevistats indiquen com a factor determinant per al seu desprestigi la "inexistència" d'una "autèntica" cursa docent (12%); o la situació d'interinitat d'aquest col·lectiu (8%). Els pares, per la seva part, coincideixen amb els docents a determinar les causes, mentre que els alumnes assenyalen majoritàriament (60%) les faltes de respecte que han tingut repercussió en els mitjans.

Sobre les persones que consideren que són les responsables de la seva actual valoració social, el professorat assenyala els pares (58%), seguit dels polítics (46,6%) i els mitjans de comunicació (23,2%). En canvi, els pares dels alumnes assenyalen els professors com els responsables (30%).

Quant a la implicació dels pares a l'escola, l'àmplia majoria dels professors (86%) sosté que l'aspecte més indicat per aconseguir-la és el seguiment de les activitats educatives que afecten els seus fills i les qüestions disciplinàries dels centres educatius (61%). Els pares, per la seva part, s'inclinen per l'impuls d'activitats extraescolars (53%).En relació amb els recursos econòmics destinats a l'educació aquest informe indica que, mentre la majoria dels pares sostenen que són "suficients", el professorat opina el contrari, i els alumnes creuen que les partides destinades a l'educació s'han d'incrementar de forma "moderada". El mateix ocorre amb el salari dels docents, ja que és jutjat per aquests de forma desfavorablement i favorablement pels pares i alumnes. En canvi, entre els aspectes més positius, els professors assenyalen majoritàriament l'estabilitat en l'ocupació(83%), l'autonomia professional (75%), les vacances (50%) i la jornada laboral (50%).